T: 088 264 9611

E: sales@impress.bg

производство на реклама

Селективен UV лак

Какво представлява селективния UV лак

Селективният UV лак е довършителна операция за облагородяване на печатната продукцията. Използвайте тази допълнителна възможност, за да придадете елегантен и привлекателен външен вид на вашите печатни материали.

Методът използва чувствителен към ултравиолетови лъчи лак, който се нанася само на определени места върху отпечатаното изделие и образува прозрачен гланцов слой, след като се освети с UV светлина. По този начин се придава гланц и блясък на вашата печатна реклама, което привлича вниманието на клиентите, като им дава усещане за лукс и качество.

Селективният UV лак се възприема значително по-добре, ако повърхността на печатното изделие там, където няма лак е по-матова. Затова е препоръчително селективното лакиране да се комбинира с мат ламинат или мат лак.

Приложение

Селективният UV лак намира приложение при направата на визитки, картички, покани, папки, каталози, брошури, менюта, опаковки, етикети, грамоти и други.

Чрез селективното лакирането се поставя акцент върху отделни графични елементи, но може да се ползва и като самостоятелен вид печат, при който вместо цвят, изображението се пресъздава с лак. Това свойство може да се ползва като защита от копиране на дипломи, сертификати и ценни книжа.

В лака могат да се добавят брокатни частици (глитер) за постигане на по-силен блясък, цвят и обем.

Печат със селективен лак

За нанасяне на селективен UV лак ползваме полуавтоматична ситомашина, с максимален формат на отпечатъка 690/470 мм, която е свързана с UV сушилня. Лакирането е селективно, защото лакът се нанася през предварително подготвен ситошаблон само в избраните места на печатното изделие.

Поради естеството на ситотехнологията, UV лакът се нанася в сравнително дебел слой, което повишава оптичният ефект и придава слаб релеф на отпечатъка. Технологията позволява нанасяне на лак върху всякакъв вид хартии, картони или синтетични материали без ограничение от тяхната дебелина.

База за брандиране на автомобили - ИМПРЕС, Варна

Как да подготвите проектите за селективен лак

Ако вие сами си подготвяте графичния дизайн, искаме да ви предупредим за някои особености на селективния UV лак и да ви предпазим от разочарование.

Шест най-често срещани грешки в използването на селективен UV лак.

  1. Лакиране на текстове с дребен серифен шрифт. Селективният лак се възприема чрез разликата в отражателната способност на съседни зони, но когато площта на една от зоните е прекалено малка, то тя става оптически неразличима;
  2. Отпечатване с лак на елементи върху светъл фон. Колкото е по-тъмен фона, толкова по-добре контрастира гланцовият отпечатък. Най–добър ефект селективният UV лак има върху матово черна повърхност, защото фонът не отразява светлина. Върху бял фон, селективния лак се вижда само под определен ъгъл;
  3. Лакиране на области от обект, които реално не са гланцови. Пример: на снимка на луксозна обувка можем да лакираме избирателно кожените и металните елементи, но без връзките и подметката, които в действителност са матови.
  4. Лакиране на всички елементи на страницата. Основната функция на селективния UV лак е да акцентира само най-важните елементи.
  5. Лакиране на зони от изделието, които после се режат, пробиват или биговат. След фиксиране с UV светлина, лакът е достатъчно траен и еластичен, но става крехък и се нарушава при рязане или прегъване с преса.
  6. Лакиране върху структурни матови картони без повърхностно покритие. В тези картони лакът се просмуква и ефектът се загубва.

проект & печат