Тайната на ефективната дипляна – дизайн на сгъване на дипляни
Рекламните дипляни могат да бъдат сгънати по много различни начини. Избирането на подходящият вид сгъване може да бъде толкова предизвикателно, колкото и изготвянето на съдържанието. Преди да направите своя избор, добре е да си зададете няколко въпроса, като например как искате да се използва дипляната, какво съдържание трябва да се помести, какъв тип читател искате да привлечете и т.н.
Добрата новина е, че има огромен набор от сгъвки, от които да избирате. Лошата новина е, че трябва да изберете само един вид! Започнете, като разгледате тези популярни 11 вида сгъвки по-долу и вижте кой тип отговаря най-добре на вашите нужди. След това ще споделим един ефективен модел, за подреждане на съдържанието на Вашата дипляна по страници.
Half Fold
Прости бизнес презентации. Информационни материали в подкрепа на социални каузи.
Z Fold
За изпращане по поща и за бърз преглед. Може да се оформят две титулни страници.
Gate Fold
Предоставя допълнителни възможности за креативен дизайн, когато графиката е натоварена.
Double Gate Fold
Големи презентации с тежък графичен дизайн.
4 Panel Accordion Fold
Печатни рекламни материали с повече текст и снимки.
5 Panel Accordion Fold
Туристически брошури.
Parallel Fold
Промоционални печатни материали и програми с 8 страници.
Roll Fold
Упътвания за продукта, ръководства и други инструкции „step by step”.
French Fold
Писма и покани.
Endorsement Fold
Бюлетини, карти, схеми и големи диаграми.
Tri Fold
Класическо сгъване, чрез което се получават компактни дипляни, лесни за четене и разгръщане.
Най-разпространеният начин за сгъване е Tri Fold. Чрез две сгъвки, които разделят листа на три равни части, се получава дипляна с 6 страници. Обикновено форматът е А4 и след сгъване на 3 се достига до класическия формат за пощенски плик DL. Разгъването става чрез отгръщане на една секция наляво и после една надясно. Чрез избор на типа сгъване вие контролирате последователността на поднасяне на информация към Вашите клиенти.
Ще разкрием стратегията на рекламна агенция ИМПРЕС:
Kак се подготвя макет за ефективна рекламна дипляна
Трябва внимателно да планирате съдържанието на всяка една от шестте страници, така че при разгръщане вашият читател да следва стъпка по стъпка модела AIDA (Attention, Interest, Desire, Action или Внимание, Интерес, Желание, Действие). Първо трябва да грабнете неговото внимание, след това да стимулирате интерес да продължи да чете, последователно да предизвикате желание към вашите стоки и услуги и да завършите с призив за конкретно действие.
Ето какво трябва да съдържа всяка от шестте страници на Вашата рекламна дипляна.
1-ва страница
Това е титулът на дипляната. Обикновено тази предна корица включва въздействащо изображение, което е свързано с положителните резултати и емоции на клиента, постигнати чрез употребата на Вашите продукти или услуги. Използвайте професионално изглеждащи фотоси с висока резолюция.
Задължителни елементи на титула са логото и името на Вашата компания, както и силно послание, което привлича читателя да отвори дипляната и да продължи да чете, за да получи повече информация.
Това е подходът, който препоръчваме. Може да искате да изнесете някои топ продукти на първа страница, но не забравяйте, че пространството е ограничено.
2-ра страница
Вашият читател разгръща дипляната, за да види вътрешната страница на предната корица. Мнозина смятат, че този раздел е най-важният, защото трябва да предизвика „Имам нужда от това и не мога да живея без него!“
Започнете с едно или две изречения, описващи дейността Ви. Опитайте се да го изразите по начин, който изтъква ползите за Вашите клиенти. Представете кратък списък с продукти и услуги. Чрез въпроси и отговори, разяснете защо този продукт, услуга или събитие са необходими. Тук е подходящото място да поместите някой блестящ отзив.
Това е най-важната страница, която се явява обобщение на вътрешния панел. Нашият съвет е да я съставите последна, след като сте наясно с останалото съдържание.
3-та и 4-та страница
Читателят е разгънал нацяло брошурата и продължава да чете вътрешната страна по секции от ляво на дясно. Обърнете внимание, че макар и съдържанието да е разположено на обособени странички, то дипляната трябва да изглежда добре и когато се разглежда като едно цяло в разгънат вид.
Двата вътрешни панели (средният и десният) обикновено съдържат допълнителна информация за продуктите и услугите. Не претрупвайте съдържанието. Добавете няколко снимки, с повечко въздух и коментар към тях. Ако преобладава текстовата информация, структурирайте я в точки със заглавия и подзаглавия.
Нашият съвет е да наблегнете на Вашите конкурентни предимства. Клиентите искат да разберат защо трябва да Ви предпочетат пред Вашите конкуренти. Това е по-важно от предоставянето на дълги описания на продукти или услуги, чието място е фирменият сайт и продуктовият каталог.
Обикновено потребителите са притиснати от недостиг на време и множество реклами, които се борят за тяхното внимание. Затова те са склонни да четат „по диагонал”. Поради тази причина е добре да се фокусирате върху ключовите черти на Вашите продукти и услуги, като ги изброите в списък с водещи символи.
5-та страница
Тази страница при полуотворена дипляна се явява съседна на 2-ра страница и донякъде трябва да я допълва стилово и смислово, като обобщение на прочетеното до момента. Не забравяйте, че дипляната трябва да продава, а не само да разказва. Кажете на Вашият читател какво следва на направи, за да се сдобие с желаните продукти и услуги.
Ако не го подтикнете да действа сега и не му дадете причина да го направи, Вашите усилия за получаване на внимание, изграждане на интерес и желание ще бъдат загубени. Клиентът ще премине към следващото нещо, което привлича вниманието му и ще забрави за Вас.
Някои от най-използваните оферти, които да накарат клиентите да купят сега, са специални отстъпки или безплатни подаръци, които са валидни до определена дата. Други, които не включват отстъпки или подаръци, напомнят да се купува сега, защото количествата са ограничени (ако наистина са) или защото цените ще се увеличават. Удачно решение е цялата пета страница да се оформи като ваучер за отстъпка, чрез добавяне на перфорация. Разкажете на читателя как обикновено работите с клиентите си, той би искал да знае предварително какъв е процесът, по който ще взаимодейства с вас.
6-та страница
Не поставяйте нищо на задната корица, освен информация за контакти. Това е страницата, която най-малко се чете, така че ако публикувате важно послание там, то вероятно ще бъде загубено.
Представете всички възможни начини за контакт с Вас: телефонни номера, уеб сайт, имейл контакти, адрес с карта, страницата ви във фейсбук и в други социални мрежи. Използвайте QR кодове за преминаване от офлайн към онлайн реклама.
На страницата рекламни дипляни научете още за техните предимства, характеристики, дизайн и производството. Разгледайте и галерията с реализирани проекти.