5 креативни дизайна, които издигат рекламните агенции на друго ниво
С развитието на информационните технологии, някои хора започнаха да подценяват силата на принтираните рекламни материали. Това е добре за тези, които все още ги използват, понеже това намалява конкуренцията и ги прави още по-ефикасни. Истината е, че добре поднесеният дизайн в момента има повече сила, от когато и да било. До такава степен сме се пренаситили от рекламите в дигиталния свят, че когато видим нещо наистина изобретателно, то остава с нас дълго време. А и нека не забравяме факта, че визуалните възприятия са основния ни приток на информация. В настоящата статия ще ви представя 5 примера, които издигат подобни методи на съвсем друго ниво и рекламните агенции определено могат да се вдъхновят от тях.
5. StrongerMarriage.org
StrongerMarriage.org е организация, посветена на брачната институция и всичко, свързано с нея. От срещите, през годежа и брака, до развода, те покриват всякаква информация, и дори организират събития и уроци.
Рекламата им показва един от фундаменталните принципи на успешния брак по изключително симплистичен, и въпреки това въздействащ начин. На английски думата „ME“ означава „АЗ“. Буквата „M” е обградена с прекъсната линия и инструкциите казват тя да бъде изрязана и обърната на 180 градуса, като по този начин се образува „WE”, което значи „НИЕ“. Само с едно просто изображение и малко въображение, създателите на този плакат успяват да предадат една изключително силна идея.
4. Orion Telescopes
“Орион“ е американска фирма за продажба на бинокли, телескопи и всякакви спомагателни средства, свързани с астрономията или наблюдаването на птици. Компанията е създадена през 1975 и с тази невероятна реклама ни показва защо още е на пазара.
Изработката на рекламни материали си е цяло изкуство, и представителите на „Орион“ ни демонстрират как може да бъде ефективно използвано, за да се предаде качеството на продукта по интересен и хумористичен начин.
С първият образ виждаме Луната, увеличена 200 пъти. При 400-кратно увеличение се вижда американският флаг, забит през 1969 година по време на мисията на „Аполо“ 11. А при 800-кратно забелязваме етикета – “Произведено в Китай“. Този образ остава в съзнанието ни заради ефекта на изненадата – кой би предположил, че американския флаг на Луната е направен в Китай? Етикетът присъства на множество стоки в цял свят, което го прави лесен за разпознаване и запомняне.
3. Kit Kat
Небезизвестният десерт на “Nestle” дължи своята популярност не само на вкусовите си характеристики, но и на значителното количество рекламни материали, свързани с продукта. Компанията не пести пари, и това си личи. Но една от най-интересните им реклами не е телевизионна, а именно елементарен постер, който казва толкова много, с толкова малко думи.
Две лентички Kit Kat на бял фон, разположени под формата на универсалния символ за пауза. Класическия лозунг, който приканва за почивка и десертче в долния десен ъгъл допълва така ясното съобщение. Свързването на продукта с приятното чувство на почивка. Всичко това със сигурност носи множество дивиденти на компанията, особено в настоящото забързано ежедневие.
2. FedEx
Източник: Flickr
В настоящите условия на глобализация, експресните доставки по цял свят са изключително важни. Никой не знае това по-добре от „FedEx“, като компанията изразява това разбиране с убедителната реклама на трансконтиненталните си услуги между Азия и Австралия.
Жена подава пратка от FedEx на мъжа от долния етаж. На стената е нарисувана карта на света. Жената е в Китай, а мъжът – в Австралия. И въпреки това е толкова елементарно артикулът (какъвто и да е той) да бъде предаден.
Лесно е човек да се постави в тази сценка, затова се създава усещане за близко отношение. От друга страна, компанията ефективно поставя своите услуги в центъра. Никой няма да пропусне логото и класическата опаковка. Създава се и усещане за надежност, и то от съседния етаж. Комбинацията от тези елементи води до значително въздействие.
1. Hut Weber
Източник: Flickr
“Hut Weber” е немска фирма за правене на шапки, която стана изключително известна заради тази реклама. Дори, ако ги потърсите в Google в момента, веднага ще ви излязат повече резултати за рекламата, отколкото за самата фирма. Очевидното противоречие създаде огромен интерес към бранда, като тази реклама от години бива давана за пример като един бастионите на креативността в маркетинга. Изисква се доста смелост, за да се пусне нещо такова, но за “Hut Weber” очевидно е сработило добре.
На изображението се виждат две идентични фигури. Мустакът е същият. Косата е същата. Липсват лицеви очертания, и въпреки това е лесно да познаем кои са двете личности, както и да ги различим, понеже едната носи бомбе. „Разликата е в шапката“, казва текста отдолу.
Рекламната агенция зад този принт не иска да намекне, че единствената разлика между Хитлер и Чарли Чаплин е шапката. Но разрушавайки табуто на родна почва, те ни показват колко голяма разлика може да направи една шапка. И това съобщение остава с нас, като неимоверно покачва известността на марката, а по този начин – продажбите.
Рекламата не е без своите критици, но представянето и оригиналността ѝ печелят универсалното одобрение и възхищение на хора от цял свят. Други марки са правили опити за репликиране успеха на Hut Weber, но никоя не е така успешна.
А вие какво смятате? Кои рекламни материали или агенции за реклама и дизайн са ви оставили най-силно впечатление? Бихте ли закупили продукти на базата на тези реклами? Създават ли рекламите интерес у вас? Бихте ли желали да видите още такива? Оставете коментарите си отдолу.