Как да постигнем успех на търговско изложение?
Участието в търговско изложение е скъп маркетингов подход, а голямата конкуренция може да демотивира някои компании, особено по-малки, да направят този разход. Въпреки това, изложението е вероятно единственият начин за осъществяване на директен контакт с толкова много потенциални партньори и клиенти на едно място, че силата му в никакъв случай не трябва да се пренебрегва. Въпреки всички технологии и иновации, директният контакт все още си остава най-работещият метод за осъществяване на търговски отношения. А за да постигнем максимална полза за инвестицията си, трябва да следваме някои правила.
Планиране на изложение
Доброто планиране е най-голямата част от успеха на търговското изложение. За отличната подготовка са нужни месеци, а понякога и повече от година. Ключовите моменти от планирането са:
Целеполагане
Поставете си специфични и измерими цели и запознайте с тях служителите, които ще работят на изложението. Възможни цели на участието в изложение може да са:
- Откриване на качествени потенциални клиенти
- Продажби на настоящи клиенти
- Представяне на нови продукти
- Увеличаване на разпознаваемостта на фирмата или продуктите
- Придобиване на опит и информираност, опознаване на конкурентите
Подготовка
След като сте изяснили целите, можете да пристъпите към избора на изложение и старателната подготовка за него.
Избор на изложение: Ако не можете да отделите огромен бюджет за участие във всички изложения през годината, по-добре изберете едно, в което ще вложите усилията си и ще блеснете, отколкото посредствено участие във всички налични. Вторият вариант може да е удачен за малки компании без опит, чиято основна цел е да съберат информация и опит за този тип събития, конкуренцията и т.н.
Зала, площ, локация. След като сте избрали на кое изложение ще участвате, е важно да се информирате за мястото на провеждане, залата, местоположението на Вашия щанд в нея, осветлението и други детайли, които имат пряко значение за изгледа на вашето пространство. Най-атрактивните локации обикновено са по-скъпи, но въпреки това е възможно да се заемат много бързо от големи изложители с голям бюджет. Ако държите на подобна локация, може да се наложи да я запазите от предходната година. По-големият щанд несъмнено привлича повече внимание, но и малкият може да има своите предимства. Ако успеете да бъдете атрактивни, около малкия ви щанд може да се образува опашка, която да привлече любопитството и на останалите посетители.
Поканете клиентите си: Обявете информацията за изложението на фирмения сайт. Изпратете покани до клиентите си, а на някои можете да платите билетите за вход. Информацията трябва да бъде публикувана поне 6 седмици преди събитието.
Участие на изложение
Изложбен щанд
Привличането на внимание сред десетки други компании на изложение е най-голямото предизвикателство. Ето основните правила за успех:
Инвестирайте в специално проектирани за вас изложбени щандове: Уникалните шатри, павилиони, щандове, колони и експо стени несъмнено ще привлекат повече внимание. Свежите и открояващи се цветове са друг ключов елемент от дизайна. Брандирани килими, покривки, завеси и други декори – могат да създадат трайно впечатление у посетителите, ако са стилни и професионално направени. Изградете цялостната концепция на щанда си и се консултирайте с професионалисти в областта, за да получите максимална стойност за парите, които влагате.
Направете щанда приветлив: Поставянето на маса като преграда между посетителите и търговците може визуално да затвори вратата към щанда ви. Той трябва да е отворен и приветлив.
Създайте удобства за посетителите: Пространства за сядане и провеждане на разговор в комфортна обстановка ще задържат вниманието върху вашия щанд. Посетителите ще ви бъдат благодарни за предоставената възможност за кратка почивка.
Създайте атракции: Томболи с награди или други игри с подаръци със сигурност ще съберат повече посетители пред щанда ви. Помислете за нещо, което кореспондира с вашия бизнес и темата на изложението. Може да използвате изнесена пред щанда промо маса за дегустации.
Създайте преживяване:
Храна и напитки: Бонбоните, сладките, ядките, алкохолните и безалкохолните напитки са сигурен начин да предразположите посетителите и да им задържите вниманието за по-продължителен бизнес разговор.
Презентатори
Обърнете внимание на облеклото на търговците си. Ако са облечени стилно и делово, в цветовете на фирмата, е добър вариант. Но ако костюмите излизат от тази общоприета норма и привличат вниманието на всички минувачи, със сигурност повече хора ще научат, че съществувате. Вариантите са безброй – можете да заложите на тениски с ярки цветове или на артистични костюми с пера, балони и др. атрибути, ако това е допустимо за случая.
Перфектният външен вид на презентаторите е задължителен. Маникюрът, косата, общия вид трябва да бъдат безупречни. Те ще се срещнат и ръкуват със стотици души на изложението и трябва да правят отлично впечатление.
Промоционални подаръци
Те са задължителни, ако искате да оставите силно и трайно впечатление. Посетителите ще получат десетки визитки и флаери и е твърде възможно да забравят, коя фирма какъв продукт предлага, ако нещо не им напомня за вашия бранд. Един от най-работещите варианти е раздаването на демо версии или стилни умалени версии на вашите продукти. Мострите са отличен вариант, ако продуктът го позволява.
По време на изложението раздавайте дребни, но атрактивни подаръчета, които всеки ще пожелае да има. Ако на изложението има деца, балоните са отличен евтин вариант. Стандартните химикалки, кубчета с листчета за бележки, чаши също са полезни и ще бъдат използвани. Избягвайте да подарявате безполезни неща, чиято единствена цел е да показват вашето лого. Още идеи за подаръци:
USB памет със записана мултимедийна презентация, външна батерия и други аксесоари за телефони, бележник с индивидуален дизайн на кориците, моливи, еко чанти за многократна употреба, карти за игра, ключодържатели, запалки, антистрес топки, фирмени тениски и шапки. Не поставяйте огромно лого върху тениските, защото може и да не излязат от гардероба на получателите си.
Рекламни материали
Всяка компания се опитва да бъде оригинална и да даде на посетителите нещо, което няма да намерят никъде другаде. Все пак, има рекламни материали, без които е трудно да си представим успех на търговско изложение.
Банери, транспаранти, постери и рекламни стелажи, които брандират Вашия щанд. Технологично те могат да бъдат решени по много начини, но най-важното е да говорят достатъчно ясно за компанията ви и да се виждат добре.
Визитки, каталози, брошури, дипляни, флаери, ценови листи, папки. Информационните материали са задължителни и трябва да ги имате в наистина големи количества, за да се презастраховате от преждевременното им изчерпване. Отпечатайте на визитките най-популярния или най-интересния си продукт, за да направят посетителите по-лесно асоциация с вашата компания по-късно. По отношение на рекламните печатни материали, можете да отпечатате два вида. Едните по-евтини, които да раздавате на всеки минувач и по-луксозна серия, която да подарите на посетители, които демонстрират явен интерес към продуктите ви и са потенциални клиенти.
Плексигласови поставки, проспектери и стойки за визитки, брошури и печатни материали, поставени на подходящото място позволяват на посетителите да се самообслужат с презентационни материали и да се запознаят с Вашата дейност. Това може да ги стимулира да влязат и разгледат по-подробно Вашия щанд или да вземат информация за вас, което увеличава вероятността да ви потърсят по-късно.
Брандирани торбички, може да изглеждат като странична подробност, но всъщност са много важни за посетителите. От една страна им давате решение за съхранение на материалите, с които ще се сдобият на изложението. В същото време намалявате риска да станете поредната компания, чийто флаер е изпаднал някъде безвъзвратно.
Бъдете креативни
Креативността е основно правило при подготовката на търговско изложение. Разгледайте колкото се може повече примери от други изложения, посетете лично някои от тях, консултирайте се със специалисти, които изработват материали за изложения, за да вземете максимално много идеи и вдъхновение. След това изградете уникалната визия за вашата компания, планирайте и организирайте всичко перфектно и може да се върнете със стотици и дори хиляди нови контакти.
Изтеглете каталога на Импрес „Рекламни и информационни материали за изложения и панаири”, който може да използвате като чек лист за необходимите материали при подготовката Ви за участие в изложение.
Ето няколко снимки на индивидуални изложбени щандове на ELMARK, проектирани и изработени от ИМПРЕС.