088 264 9611    sales@impress.bg

производство на реклама

Как да рекламираме бизнеса си чрез Еднолистови календари

Еднолистов календар с лайсни, KRIGER
l

автор: Тончо Чобанов

управител на ИМПРЕС ООД от 1995 г.

29.09.2017 г.

Как да рекламираме бизнеса си чрез Еднолистови календари

29 September, 2017

На границата между постера и стенния календар

Като печатно изделие, еднолистовият календар представлява постер с добавен календариум за 12 месеца към графичното изображение. Като формати са се наложили половинка и четвъртинка от стандартен лист 100/70 см. В завършен вид, размерите са приблизително 47/69 см и 32/47 см. Печатът е пълноцветен върху гланцова хартия с тегло от 115 до 150 г/кв.м. Поставянето на метални лайсни е допълнителна екстра.
Еднолистов календар с лайсни, KRIGER
Като рекламен материал, еднолистовият календар съчетава предимствата на постера и календара:

  • Ниска себестойност: Еднолистовият календар е възможно най-евтиния календар с цената на един плакат
  • Лесна видимост: Погрижете се рекламното изображение да бъде атрактивно и да заема по-голяма площ. За поставянето на видно място ще се погрижат вашите поддръжници, на които ще подарите календарите.
  • Необходимост: Хората имат нужда от календар, за да планират своето време за задачи, срещи, пътувания, плащания, почивки и тържества. В дома, в офиса, в клуба, в магазина и на работното място хората ползват ежедневно календари.
  • Дълготрайност: За разлика от постерите, еднолистовия календар се ползва целогодишно. Вашата реклама достига до всички посетители на местата, където са поставени Вашите календари, за период от една година.

Първите еднолистови календари

Идеята за еднолистов календар идва от Китай. В началото на 20-ти век големите компании в Китай започват да подаряват на своите клиенти постери по случай китайската новата година. Първите постери съдържали цветна картина на младо момиче на традиционен китайски фон в центъра и 12 месеца от двете страни. Разбира се, календарите са носели бранда на компанията, която ги подарявала.

Еднолистовият календар започва да еволюира през годините и да мигрира от изток на запад. Тенденцията в чертите и облеклото на младите момичета е добре изразена в горните примери.

Как да увеличите ефективността на рекламата чрез Еднолистови календари

Колко пъти ще бъде видяна вашата реклама за една година зависи от количеството еднолистови календари и тяхното местоположение. Трябва предварително да приемете, че не всички раздадени календари ще бъдат поставени на публични места с многобройни посетители. Повишете ефективността с количество, атрактивност и ангажираност.

Количество

Колкото повече календари подарите, толкова повече пъти ще бъде видяна вашата реклама и толкова по-ниска ще е единичната цена. С увеличаване на количеството се увеличават и шансовете някои от вашите календари да попаднат на места с огромен трафик на хора.

Атрактивност

Вероятността да се поставят вашите календари на видно място се увеличава с тяхната атрактивност.

Рецептата за атрактивни еднолистови календари е: забавно съдържание и привлекателно изображение на голяма площ. Една снимка, един слоган, един бранд – това е, което ще се види и запомни. Останалото място е за календариума, оставете най-много един ред за адрес, телефон, поща и сайт.

Поръчайте или изберете старателно снимката, не икономисвайте средства за нея. Тя ще направи вашия календар атрактивен. Дизайнерите са безсилни без качествено изображение. За избор на снимка научете повече от: Как да използваме снимки безопасно.

Внимавайте! Вашите критерии за атрактивност може да се различават значително от критериите на ползвателите на еднолистовия календар. Проучете тяхното мнение!

Ангажираност:

Подарявайте еднолистови календари на хора, които са ангажирани с вашия бизнес или организация: партньори, лоялни клиенти, фенове, членове на организацията, кооператори, служители. На служителите давайте по няколко календара, те ще ги подарят на свои приятели и роднини, които ще ги ползват.

Създавайте сами ангажираност чрез спонсориране на общности: спортен отбор, фестивал, събор или конкурс. Тогава бихте могли да направите еднолистов календар за отбора, състава, колектива и т.н. Календарът ще бъде брандиран с вашето лого и ще ви даде публичност като благотворители. Този тип календари водят до най-силна ангажираност и всеки участник, както и техните приятели, роднини и фенове биха го поставили с гордост на най-видно място.

Ангажираността ви дава нещо много повече от увеличаване на броя хора, които ще видят вашата реклама. Ангажираният собственик на еднолистов календар с удоволствие ще разговаря със своите посетители по свързани с календара теми и с голяма вероятност ще даде положителна препоръка за вашата компания.

За кои дейности е подходяща рекламата с еднолистови календари

Спонсори на спортни клубове

Рекламата е подходяща, независимо от дейността на спонсориращата компания. Еднолистовият календар е идеален новогодишен подарък за членовете и феновете на клуба. Съдържанието е голяма обща снимка на разширения състав на отбора и сътрудниците, бранда на спонсора и мото. Така компанията – спонсор свързва своя бранд с този на клуба, успехите на отбора, признателността на общността и любовта на феновете.
По подобен начин бихте могли да направите календар и за всяка друга дейност, която подпомагате в сферата на екологията, културата и изкуството.

Снимка на еднолистов календар със спортисти на "Интерком Груп - Черноморски юнак"
Земеделски кооперации и агрофирми.

Еднолистовият календар е много практичен, едновременно и функционален и икономичен подарък за кооператорите. Жест на внимание към тях и споделена общност. По-възрастните хора са по-консервативни и по-лоялни. Необходими са от време на време малки подаръци и малко внимание за поддържане на силната лоялност.
Календариумът трябва да бъде удобен за ползване, а снимката приятна за гледане през цялата година, обикновено те е свързана със земята, природата, земеделието и плодовете на труда.

Еднолистов календар за земеделска кооперация Агро 21

Фирми от автомобилният бранш.

Съдържанието тенденциозно е малко или повече еротично: Горещо момиче на фон с автоаксесоари или инструменти. Такива календари няма да видите в офиси, банки и администрации, но за сметка на това в складове, сервизи, работилници и автомивки са преобладаващи. При този тип календари се разчита на атрактивността на рекламата, която да грабне вниманието на зрителя. Подобна е темата и в календарите на различни други фирми свързани с ремонтни дейности и резервни части.

Еднолистов календар с момиче

Хотели

Съдържанието задължително включва снимка на хотела, която може да се съчетае и със снимка на местна забележителност. Хотелите имат много клиенти и не могат да си позволят на всеки от тях да дават скъпи календари. А еднолистовият календар е с пренебрежимо ниска цена, спрямо цената на една нощувка. Почивката зарежда хората с положителни емоции и спомени. Много от гостите биха били склони да ползват такъв еднолистов календар, за да си припомнят приятното преживяване и да се мотивират за следващата почивка. Еднолистовият календар е предпоставка за разговор с гостите (в дома или на работното място) за това, как е преминала почивката и шанс да получите добри отзиви за вашия хотел, ако сте се постарали не само с календарите.

Снимка на календр с изображение на хотел "Лилиа" в средата и дати под и над изображението

Персонални еднолистови календари

Не е необходимо еднолистовите календари да бъдат непременно промоционален корпоративен подарък. Вие може да си поръчате отпечатване на еднолистови календари за лично ползване и подарък на приятели с ваша снимка.
Съвременните технологии за печат позволяват да се изработят еднолистови календари в много малък тираж (10-30 броя) на достъпна цена. Има готови шаблони за разположението на календариума. Необходими са само 1-2 снимки и информация за събитието.
Поводите за събиране на приятели, на които можете да направите обща снимка и след това еднолистов календар за спомен са много: екскурзия, посрещане на нова година, клубно парти, ловен излет, родов събор, танцов фестивал, среща на колекционери и т.н.

Снимка на колектива на Импрес през 2015, по случай 20 годишнината

Снимката за календара е направена през 2015 година в Екопарк Златни пясъци на пикник по случай 20-тата годишнина на ИМПРЕС ООД. Календарът не е ползван с рекламна цел.

Спецификация и цени на еднолистови календари от печатница ИМПРЕС

Може да харесате още…

Английските интервюта

Английските интервюта

Излезе от печат "Английските интервюта" - първата книга на Галин Люцканов. В книгата са събрани разговори, които...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *