088 264 9611

sales@impress.bg

производство на реклама

Коледните картички – начин да си задържим клиентите

Изображение на три вида поздравителни картички
l

автор: Тончо Чобанов

управител на ИМПРЕС ООД от 1995 г.

28.11.2016 г.

Коледните картички – начин да си задържим клиентите

28 ноември, 2016

Изпратете картичките до 10 декември или след Нова година

Доказан факт е, че задържането на съществуващ клиент е далеч по-евтино от придобиването на нов такъв. Разликата е между 3 и 30 пъти, в зависимост от конкретния бизнес. Изпращането на поздравителни картички е един от ефективните начини за възстановяване или затопляне на връзките със съществуващите клиенти, а Коледните и Новогодишните празници са чудесен повод да демонстрирате внимание.

Изображение на три вида поздравителни картички

3 причини да изпратите коледни картички

  1. Показвате доброжелателност. Това е чудесен начин да поздравите клиентите, доставчиците и други партньори по нетърговски начин. Също така, с картичките им казвате „Благодаря“ и създавате положителни емоции у клиентите.
  2. Брандиране. Като добавите на картичката вашето лого, слоган и име на компанията, подсилвате своя бранд. Ако картичката е професионално направена и изглежда добре, тя създава и престиж на вашия бранд.
  3. Продажба. Въпреки че картичките не е добре да стават инструмент за директна продажба, те могат да се окажат катализатор на бъдещи продажби. Така например, изпращането на картички на клиенти, които не са ползвали услугите ви отдавна, може да им припомни за вас и да получите нова поръчка още след празниците.картичка с бига и печат на гърба за единство 2000

Как да направим успешни картички

Коледните картички са мощен бизнес инструмент, но само ако са направени добре. Скромният бюджет и ограниченото време не са оправдание да изпратите маса евтини безлични картички, които може и никога да не бъдат отворени. Вместо това, отделете няколко часа, за да създадете успешна концепция за коледните си картички и да подготвите изпращането им.  За целта трябва да си отговорите на няколко въпроса.

  • С каква цел ги изпращате? Разбира се, основната цел е да поздравим клиентите и партньорите и да им благодарим, че работят с нас. Възможно е да имате и други цели – например да съобщите важна новина за Вашата компания, която е пряко свързана с празниците, или ненатрапчиво да им отправите търговско послание. От целта зависи как ще изглеждат картичките и какво ще пише на тях.
  • На кого ги изпращате? От това също зависи как ще изглежда картичката и какво ще пише в нея. Ако имате голям списък от получатели, можете да ги разделите по групи и да модифицирате посланието, в зависимост от отношенията ви с тях. Ако отношенията ви с клиентите и партньорите са по-формални, придържайте се към изискани картички със стилно послание. Ако сте в бизнеса със забавленията, можете да си позволите да пратите на клиентите по-разчупени поздравления с чувство за хумор. Все пак, внимавайте и не прекалявайте със закачките, тъй като не всички клиенти може да разберат шегите ви. А когато става въпрос за имиджа на компанията, място за рисковани шеги няма.
  • Как ще ги изработите? Тук трябва да си отговорите на въпроса дали вие или някой друг в компанията може да изработи картичките, за колко време и какъв бюджет можете да отделите. Ако нямате ясна преценка за тези три неща, цялата концепция може да претърпи провал. Предвидете, че освен картички, трябва да разполагате и с брандирани пликове, които също трябва да се изработят и отпечатат, ако не разполагате с такива.Щанцована картичка за интерком във формата на елхичка

Важно!
Ако поръчате огромен тираж от евтини и безлични картички и добавите на тях едно и също банално послание, или още по-лошо, изпратите ги без съществено послание, рискувате не само картичките да попаднат в кошчето, но и да си сринете имиджа, вместо да го подсилите.

Не подценявайте плика! Колкото и да е красива картичката, ако я сложите в обикновен бял плик, може и никой да не я отвори. Затова не забравяйте да поставите на плика логото и името на компанията си, а още по-добре ще е и той да е украсен тематично. В него можете да включите и визитката си. Научете повече Как да накараме визитките да работят за бизнеса ни.

Адресирайте до хора! Когато адресирате картичките, уверете се, че ги изпращате до реални хора. Ако пращате календар, той може да е подарък за цялата фирма. Но картичката е персонален подарък. Затова, ако работите с няколко души от една компания, изпратете картички на всички тях и ги адресирайте поименно.

Кога да изпратим коледните картички?

Картичка със снимка на Институт по Хидро и АеродинамикаОтговорът е „Колкото по-рано, толкова по-добре“. Постарайте се до 10 декември картичките вече да пътуват, тъй като преди празниците пощите и куриерските компании са затрупани с работа и много пратки се бавят. Много бизнеси изцяло затварят след 20 декември, затова е добре картичките да пристигнат до тази дата. Затова първата седмица на декември най-късно трябва да поръчате коледните картички.

Ако смятате, че няма да се справите навреме за Коледа, имате и резервен спасителен вариант. Можете да подготвите картичките за след Нова Година, като видът и посланието са съобразени с факта, че ще пристигнат след празниците. В картичката поздравете клиентите и партньорите по случай отминалите вече празници и настъпилата Нова година, благодарете им за успешното сътрудничество и изразете готовност за нови успешни проекти заедно. Ако се направи добре, тази стратегия има две сериозни предимства:

  1. Ще ви обърнат по-голямо внимание, защото почти никой не изпраща картички след празниците. Докато преди Коледа картичката ви може да се окаже една от десетките, които нямаме време да прочетем
  2. Ще хванете клиента в работно време, когато празниците са свършили и работата се възобновява. Тогава готовността му за нови проекти ще е по-голяма и има шанс още на същия ден да ви се обади с поръчка.

Ако пускате картичка за след Нова година, може да си позволите известно търговско съдържание в нея. Например след благодарностите и поздравите можете да съобщите на клиента, че бихте искали да му направите подарък в размер на 20 % отстъпка от следваща поръчка или някакъв друг бонус, стимулиращ търговските отношения. Това не е много уместно за картичка, която пристига преди Коледа, тъй като тогава настроението е по-празнично и емоционално и явните реклами не се приемат добре.коледна картичка със селективен лак и сребрист глитер

Ако в компанията нямате специалист, който да изработи качествени картички, поръчайте ги на професионалист. В печатницата със сигурност има кой да ви консултира и да направи успешен дизайн, стига да му дадете правилните насоки. В зависимост от бюджета и целите, можете да поръчате най-разнообразни картички. При ограничен бюджет, има приемливи оферти за стилни картички без излишни екстри като специални покрития, блясък и др. Можете да разгледате и каталог с готови дизайни, които са изпробвани и се изработват бързо и рискът нещо да не стои добре е малък.  Ако сте готови да похарчите повече, възможностите са почти неограничени – можете да изрежете картичките в нетрадиционни форми, да им добавите 3D ефекти, да им сложите брокат, лак или друго специално покритие. Подобни картички със сигурност ще направят впечатление и получателите ще им се радват дълго време.


Публикацията е илюстрирана с поздравителни картички, отпечатани в ИМПРЕС.

Може да харесате още…

0 Comments

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.