T: 088 264 9611
E: sales@impress.bg

производство на реклама

Как да накараме визитките да работят за бизнеса ни

22 ноември, 2016

visitki

Важно е не само как изглеждат визитките, а и как ги давате

„Ако трябва да посоча кой е най-ценният инструмент в бизнеса, вероятно ще кажа, че това е визитката. Тя може да е по-ценна дори от компютъра, в зависимост от типа на бизнеса“ – Том Егелхоф, бизнес консултант и автор на няколко книги и множество обучения.

За някои визитките са само средство за размяна на контакти. Според други, визитката трябва да е всичко друго, но не и стандартизирано средство за размяна на контакти. Всички обаче са на мнение, че визитката е изключително важен инструмент за целия бизнес. Неслучайно думата „визитка“ се използва в доста по-широк смисъл – като синоним на цялостната визия на една компания. Малкото картонче, на което са изписани обичайно данните за контакт, може и трябва да има далеч по-сериозно предназначение – а именно да представи компанията, нейния служител и нейните продукти по начин, който ще допринесе за нейния успех.

visitki2

Как да направим качествени визитки?

Стандартните визитки са с размер 9 на 5 см, което прави едва 45 кв. см. полезна площ от едната страна. Това означава много малко място за много важна информация. Иначе казано: изобретателност и креативност.

Съдържанието

Име, адрес, телефонен номер, имейл, сайт – това са основни данни, които присъстват почти на всички визитки. Често отпечатването на абсолютно всички контакти и данни е невъзможно, затова поставете тези, с които предпочитате да работите. Освен тези стандартни неща, ето още няколко идеи как да направите наистина качествени и запомнящи се визитки.

  • Направете ги полезни: Визитни картички, които изпълняват и някаква друга функция, ще се запомнят по-дълго. Те могат да играят ролята на билет за събитие, разделител за книги, бележник, стикер.
  • Предизвикайте хората: Изненадайте ги с интересно или забавно изречение, например „Знаете ли, че е по-вероятно да оцелеете в самолетна катастрофа, отколкото да кликнете върху рекламен банер“.
  • Поставете лице до името: Това е особено успешна стратегия, ако представяте личност, работеща в сектора на услугите.

visitki3

  • Поставете QR код върху визитките и дайте възможност на клиента да запамети информацията директно в телефона си. В QR кода могат да бъдат въведени и много други неща. Научете повече от статията Как да използваме QR кодове в маркетинга?
  • Използвайте пространството. На гърба на визитката можете да добавите работното си време, списък с клиенти или карта на офиса или магазина си. Можете да поставите и таблица или диаграма.
  • Полезна информация. Дайте на потребителя някакво безплатно полезно съдържание. Може да поставите и линийки, календари или важни телефонни номера. Ако работите в индустрия, свързана с хранене, кухни или домакинство, напишете любима рецепта на гърба на визитката.
  • Актуалност: Всичко върху визитките ви трябва да е актуално. Ако нещо се е променило, веднага напечатайте нови визитки

visitki4

Дизайнът

Дизайнът е вероятно най-голямото предизвикателство при изработката на визитки, а правилен отговор на въпроса кой е правилният и успешният дизайн няма. Някои бизнеси е добре да имат по-семпли и стандартни визитки, други имат повече възможности за креативност. За да се ориентирате какво се приема за нормално във Вашите среди, съберете визитки от конкурентите си и ги разгледайте. След това проверете кои от тях изобщо ви впечатляват с нещо, кои се запомнят и какво казват за бизнеса, който представят.

visitki5

Цветове и изображения

  • Използвайте цветове, за да предизвикате интерес и отношение. Използвайте цветове на бранда си
  • Комбинирайте цветовете подходящо. Ако в снимката или логото ви има ярки цветове, и в останалата част на визитката трябва да заложите на силните цветове. Ако логото ви е бледо или пастелно, се придържайте към тази схема
  • Не използвайте готови шаблони. Вашият бранд е вашата идентичност и трябва да бъде уникален.
  • Дизайнът трябва да съответства и на останалите ви брандирани материали.

visitki6

Текст

  • За най-удобно четене, подравнявайте вляво. Ако имате твърде много текст, подравнен централно, това ще го направи труден за четене.
  • Ограничете се до 1 или 2 шрифта
  • Не ползвайте декоративни и нестандартни шрифтове за името и информацията си за контакти, поради опасност да не се четат добре
  • Не поставяйте твърде дребен текст или много светли цветове, които няма да могат да бъдат прочетени, или пък много ярка картина за фон

visitki7

Форма

  • Може да е квадрат, осмоъгълник или друг многоъгълник, може да е във формата на кръг, овал, триъгълник или някакъв предмет, свързан с вашата дейност. Визитка във форма, различна от стандартния правоъгълник, със сигурност ще прави впечатление
  • Триизмерни визитки. Подобно на детските книжки, визитките могат да бъдат под формата на малка сгъваема брошура, от която да изскача нещо интересно. Друг вариант е да направите визитката във формата на малка картонена кутийка или пък 3-д пъзел за сглобяване.
  • Нестандартно изрязване. Може да имате стандартна правоъгълна визитка, но с неочаквана „дупка“ в нея
  • По света има наистина нестандартни примери за визитки. Интересен е примерът с банкер, чиито визитки са под формата на малки чекове, които къса от кочан.

 

visitki8

Хартията

Не използвайте евтина и тънка хартия. Получателят ще се съмнява в качествата на вашия продукт или услуга, ако си личи отдалеч, че сте спестили от визитките. Съвременните технологии позволяват много варианти с хартията, така че визитките да станат изискани и оригинални. Най-дебелата хартия, на която обикновено се печатат визитки, е 350 г на кв.м. Някои технологии обаче позволяват и други екстри, като например слепване на два вида хартия и различни гръб и лице на визитката.

visitki9

Изберете подходящото покритие, в зависимост от целите на визитката. Ако отпечатвате снимки, вероятно ще стоят още по-красиво, ако хартията е гланцирана. Ако пък смятате да пишете върху визитките, изберете по-матова хартия. Най-добре се консултирайте със специалист, който да ви предложи различни видове хартия и да даде адекватен съвет.

Как да раздаваме визитките?

Физическото предаване на визитката трябва да бъде не по-малко стойностно от самата визитка. Използвайте момента, за да научите какъв е човекът, който стои пред вас, и му представете стойността на бизнеса си.

Къде да ги раздаваме?

visitki10

Не излизайте от дома си без визитка! Може да срещнете важен бизнес партньор, докато разхождате кучето, или пък случайно да се окаже, че ваш съсед има нужда от вашите услуги. Носете си на парти, в самолета и във фитнеса.

Обществени места: оставяйте визитки на табла за обяви, училища, офис сгради, магазини, библиотеки.

Партньори и клиенти: Помолете партньорите си да поставят вашите визитки в офисите и магазините си. Дайте на семейството и приятелите си от вашите визитки и ги помолете да ги раздават, ако видят възможност

visitki11

По пощата: Прикрепвайте визитка към всяка пощенска пратка, която изпращате

Давайте по няколко визитки, за да може едната да остане за събеседника ви, а другите да раздаде. Когато имате нова визитка, споделете го на всички. Дори да имат ваша стара картичка, клиентите и познатите ви ще се радват да получат новата. Посочете им какви са разликите.

Не пестете от имиджа си

Колко сте съгласни да похарчите за направата на визитки? Отговорът е пряко свързан с отговора на въпроса колко искате да похарчите за вашия имидж. Искате ли той да е успешен или евтин? Разходът за луксозни и по-скъпи визитки може да ви изглежда неоправдано голям, но разликата ще си струва. Печатайте визитки толкова пъти, колкото е необходимо. Винаги пазете резерв, например при секретарката. И когато се наложи да го използвайте, незабавно поръчайте отпечатването на нов тираж.

visitki12