T: 088 264 9611

E: sales@impress.bg

производство на реклама

лого импрес

Брандиране на календар бележници

брандиран бележник

Даването на рекламни подаръци поддържа клиентите щастливи и помага за запазване на тяхната лоялност. Брандираният календар бележник е класически фирмен подарък за края на годината, който ще постави Вашият бранд в постоянна експозиция пред клиентите Ви за предстоящата година. Всеки път, когато използват подарените от Вас бележници ще виждат името на Вашата компания. И когато някога им потрябва фирма, която прави това, което правите, Вашата марка е първата, за която ще помислят.
Заради всичко това, брандираните бележници са перфектни корпоративни подаръци с дългогодишна традиция да бъдат давани на нови и стари клиенти. Вие трябва внимателно да изберете както модела бележник, така и начина за неговото брандиране. На базата на 15-годишния опит на ИМПРЕС ще Ви запознаем със седем технологии за брандиране на бележници. В този пост ще разгледаме техните предимства и особености.

Ситопечат

Това е най-разпространеният и евтин начин за брандиране на бележници и тефтери. Графичният проект се проявява върху покрит с фотоемулсия ситоплат, за да се получи шаблон. Печатът се осъществява чрез нанасяне на мастило през този шаблон върху корицата на бележника.

бележник със ситопечатОбикновено се ползват един или два цвята в зависимост от цветността на логото, понякога се добавя и трети цвят, който служи да отдели визуално рекламния надпис от фоновия цвят. Цветовете се избират по скала и се печатат един по един. Цените за печат на допълнителен цвят са малко по-ниски, но почти равни на тази за първия цвят. Препоръчваме да не икономисвате от ситопечата, който е незначителна част от цената на бележниците и да брандирате вашето лого в оригиналните му цветове, вместо да го свеждате до едноцветен печат.

Чрез ситопечат се нанася плътен слой мастило, което прониква в кожата/платното на бележника и се получава  устойчив на изтриване надпис. Единственото изключение са златния и сребърния бронз, които представляват микроскопични пигментни частици, разтворени в  безцветен пълнител. Така те се нанасят само на повърхността на кожата, без да имат възможност да проникнат в дълбочина. Понеже календар бележниците често се носят в чанти и се трият в други повърхности, отпечатаните със сребро и злато надписи към края на първата година започват да изтъняват и да прозират. Срокът на изтриване, зависи от начина на експлоатация на календар бележника – ако се ползва само като настолен бележник, то няма да настъпят видими изменения на надписите. Ситопечатът с различни от сребро и злато цветове гарантира трайност на надписа, значително надвишаваща нормалният срок за използване на един календар бележник.

Качеството на ситопечата зависи от кожата или книговезкото платно с които са облечени кориците. Колкото по гладки са те, толкова по качествен е отпечатъка. Ефектните кожи със силно изразен релеф също биха могли да се брандират чрез ситопечат, но графичния проект трябва да бъде съобразен, така че да няма малки детайли, които ще изглеждат накъсани от локалните падини на кожата, където не може да проникне мастило. Разбира се, качеството зависи от опита на ситопечатаря, но това е субективен фактор.

Селективен UV лак

Технологията е същата като при ситопечата, но вместо мастило се нанася безцветен лак в зоните за печат. Лакът не прониква в кожата на бележника и не съхне на въздух. За да се фиксира, той се облъчва с ултравиолетова светлина (затова се нарича UV лак).

Надписът чрез селективен лак е много ефектен. Той се възприема като разлика в отражателните свойства на лакираните зони спрямо нелакираният фон на кожата. В зависимост от ъгъла под който пада светлината върху бележника, надписите изглеждат по-лъскави или по-тъмни от кожата на корицата.

За най-добри резултати трябва да се подбират календар бележници с тъмна, едноцветна, гладка, матова кожа, а рекламният надпис да бъде с по-едри елементи.

 Сухо преге

Това е класическа технология за брандиране на бележници. Използва се магнезиево релефно клише. Веднъж изработено, клишето може да се ползва многократно, на практика то няма изхабяване. Клишето се монтира върху нагряваща плоча на пневматична преса за топъл печат. Клишето се притиска към корицата на бележника и под въздействието на температурата и натиска, кожата в зоните на надписа потъва и си променя цвета, обикновено става по-тъмна.

Не всеки бележник е подходящ за сух печат. За да може да се използва брандиране чрез преге, кожата на бележника трябва да е термореактивна. Проверете дали това е посочено изрично в спецификацията на календар бележника. Изделията с този вид кожа са по-скъпи. Цената за брандиране чрез сухо преге е по-висока от едноцветния ситопечат, но е съизмерима с многоцветен печат. Изработката на клише е еднократна инвестиция.

брандиран бележник, чрез сухо преге, с лого на юнитрансПланирайте дизайна и големината на клишето, така че да може да се ползва за различни по-вид изделия. Най-добрата практика е клишето да бъде само логото на Вашата компания и нищо повече. Отпечатъкът чрез сухо преге върху кожен бележник изглежда много стилно и луксозно. Особеност с която трябва да се съобразите е, че за всяка кожа, предварително чрез проби се определя оптималните температура, сила и продължителност на натиска, за да се получи отчетлив отпечатък. За календар бележниците, които ние предлагаме, имаме изготвени технологични таблици, а също и мостри за проби. Но, ако вие купите от едно място бележници и ги дадете на друго място за печат, трябва да предвидите поне една бройка повече за настройка.

Голд печат (Топъл печат)

Доста разпространена преди години, тази технология заема все по-малък дял в брандирането на бележници. Голд печатът е вид топъл печат с използване на клише, както при сухото преге. Разликата е, че между клишето и корицата на бележника се поставя метализирана лента, която се притиска от нагрятото клише и трайно залепва към кожата, откопирайки печатуемите (изпъкналите) елементи на клишето. Най-често метализираната лента е златиста, тя е много лъскава и създава впечатление, че отпечатъкът е отлят от злато. Поради това се нарича „голд печат“. Лентата може да бъде и друг цвят (сребърна, синя, червена), но винаги е с характерния силен метален блясък.

Изискванията към кожата са да бъде устойчива на висока температура (да не се топи или деформира) и да бъде сравнително гладка. Технологията е по-скъпа от сухото преге и доста капризна по отношение на книговезките платна и кожи. Тя е трудоемка и изисква майсторски умения и все по-малко ателиета я предлагат. Не е сигурно дали се дължи на намалялото търсене или причинно-следствената връзка е обратна.

Офсетов печат/дигитален печат

Това са две взаимозаменяеми технологии за конкретното приложение. Изборът се определя от тиража на календар бележниците. Дигиталният печат позволява отпечатване на по-малко и дори единични бройки. Офсетовият печат е по-евтин за по-големите тиражи. За стандартният формат бележници А5, границата е около 500 броя, зависи от конкретните машини, с които разполага печатницата.

При брандиране чрез офсетов или дигитален печат се отпечатват цветните облекла на предни и задни корици. Няма нещо специално в процеса на печат, той се извършва по същия начин като печата на плакати и на флаери, но се ползва по-здрава хартия. След печат листите се ламинират (предпочита се мат ламинат, но може да се ползва и гланц). Полученият продукт се нарича „облекло”. Използва се вместо книговезкото платно за обличане на корици от мукава. При последващото сглобяване на изделията може да се прилагат класически методи за подвързване: шиене и лепене на тялото, евентуално добавяне на дунапрен и ласе, както и всички други елементи на традиционните кожени бележници.

Друга възможност е да се ползва метална спирала за захващане на листите и твърдите корици с рекламното облекло. Последният начин е много по-разпространен при направата на бележници и тефтери с цветни твърди корици. При този модел бележници, често се печатат листите на тялото на бележника по индивидуален проект, така че всеки лист да е с Вашето лого. Визията на календар бележника, брандирана с офсетов или дигитален печат изцяло зависи от графичния дизайн. Отделете време и внимание и се погрижете тя да отговаря на имиджа на Вашата компания.

Лазерно гравиране

Тази изключително популярна за персонализиране технология намира приложение и при брандиране на календар бележници.

Проверете предварително дали покритието на избраните от Вас бележници е подходящо за лазерно гравиране. Лазерният лъч прогаря кожата в дълбочина до нейната основа. Понякога тя е сиво-кафява и макар че надписът става различим той изглежда неестетично. В идеалният случай основата на кожата е в същия тон, като нейното лице, при което се получават атрактивни рекламни изображения.

За 2019 година производителите на календар бележници включиха модели, специално проектирани за лазерно брандиране. Кожата е двуслойна. Горният слой обикновено е черен и е направен от материал, който под действието на лазерния лъч сублимира (изпарява се, преминавайки направо от твърдо в газообразно състояние). Долният слой е от лъскав цветен материал, който се вижда, само в зоната на отпечатъка, където е свален горният слой. Имате ограничен избор на цветове, най-често те са: жълто, синьо, червено и зелено.

Директен печат с UV мастила

Това е сравнително нова технология, която позволява директен печат върху кожата на тефтера, на принципа на inkjet принтери. Ползват се UV мастила, които се впръскват на микроскопични капки чрез дюзи, разположени в подвижната глава на принтера. Мастилото не се разлива на повърхността, а се фиксира от монтирана към главата UV лампа.
Печатът е пълноцветен, ползват се CMYK мастила, като има добавени бяло мaстило и безцветен лак. Бялото мастило служи за подложка, за да се изолира отпечатаното изображение от фона на кожата на бележника. Чрез добавяне на лак, може да се постигне релефност на отпечатъка.

Технологията е много полезна, когато трябва да се отпечата пълноцветно лого или много на брой лога с различни цветове. Използва се и за персонализация – поименно надписване или за брандиране на единични бройки. Печатът с цветни UV мастила се използва все повече за брандиране на промоционални подаръци. Но специално при календар бележниците има ограничено приложение. Една от причините е, че това са рекламни материали с по-голяма площ, а цената за този тип печат е сравнително висока и е пропорционална на площта. Друга причина е многообразието от алтернативни методи за брандиране на бележници, които описахме: икономичната цена на ситопечата, възможностите на дигиталният печат за цялостен дизайн на корицата, ефектните надписи, които се получават чрез сухо преге, топъл печат или селективен лак.

 

Изберете най-подходящата технология за брандиране на Вашите календар бележници, според имиджа на Вашата компания и рекламния Ви бюджет. Разгледайте препоръчаната от нас колекция календар бележници. За всеки модел са посочени възможните технологии за брандиране.