Select Page

Наредба Н-18 и СУПТО
А сега накъде?

С новата Наредба Н-18 касовите апарати ще изпращат в НАП данните за всяка продажба в реално време – на всеки 5 минути. Касовите бележки ще имат QR код, с който всеки купувач ще може да провери отчитането на продажбата в НАП. И досега касовите апарати изпращаха дистанционно данните за продажбите в НАП като изпращането ставаше след приключването на дневния финансов отчет. НАП подозират, че някои лица манипулират касовите си апарати. Затова изискванията за софтуера управляващ продажбите в търговския обект (СУПТО) и касовите апарати са строго регламентирани.

СУПТО е заплаха, която дебне всеки бизнес

СУПТО е всеки софтуер, който отчита и регистрира продажби. Например складова програма или програма за фактуриране се смята за СУПТО. Работен файл в Ексел, в който се съдържат данни за извършени продажби също може да се приеме за СУПТО.
При проверка инспекторите от НАП определят дали софтуерът, който ползвате е СУПТО или не. Инструкциите са, че в един търговски обект, в който се приемат плащания в брой, има софтуер, който притежава функционалност на СУПТО, то за този софтуер стават задължителни изискванията за СУПТО и последващи санкции. Изводът е, че основната забрана е в търговския обект да има някакъв софтуер, в който се отчитат или въвеждат данни за продажби, а в същото време продажбите да се въвеждат ръчно в касовия апарат.

Не е СУПТО софтуер, в който се въвеждат данни за продажби в търговски обект – например счетоводни и складови програми, ако този софтуер не се намира в самия обект, в който се извършват продажбите. Такъв софтуер не управлява продажбите в търговския обект, а данните в него се въвеждат впоследствие.

Хартиените фактури са новият тренд в отчитането на продажби

Само ръчно написани фактури не противоречат на наредбата Н-18 и СУПТО. Тяхното издаване вече не е така тромаво, като преди години. По-възрастните колеги с ужас си спомнят времената, в която валидна беше само хартиена фактура, която беше с печат на данъчната служба по регистрация на фирмата издател. Както и периодите на проверки и ревизии, в които данъчните обявяваха за невалидни фактури, на които им липсват атрибути, които са съвсем маловажни за определяне на данъчното събитие.

Сега „ретро” кочан фактури може да ни служи изключително удобно при фактуриране на уникални услуги. Такива, чиито текст не се повтаря при всяка сделка – продажба или оценка на недвижим имот, ремонт, консултантска услуга, свързана с определен проект. Подходящи са за услуги по договаряне, чието описание не е нужно или възможно да се събира на един стандартен ред.

Химизираните фактури са незаменими и при фактуриране на аванси, пропуснати в хронологията на издаваните документи от СУПТО. Или отчитането на други приходи – продажба на ДМА или друг актив.

На мен като управител в счетоводна кантора ще ми се наложи да използвам хартиените фактури, тъй като абонаментните услуги се фактурират в началото на периода, а плащането не е изключено да дойде и в брой в по-късен момент. Така че ще си поръчам печат на фактури, проектирани специално за мен, с по-широки редове за указваната услуга и името на получателя. Защото на мен такива ми трябват. Вие може да си поръчате различен формат, с повече редове. Все пак изработката на кочани с химизирани фактури са бутикова поръчка.

Аз ползвам и препоръчвам фактурите на печатница ИМПРЕС.

 

20 Февруари 2019 год.
Калина Чобанова
Управител на счетоводна кантора “ЕГИДА”

Инструкции

Файлов формат
Приемаме следните файлове фромати: CDR, AI, TIF, JPG, PDF, PS, EPS и PSD.
Цветове
Файловете трябва да бъдат в CMYK и/или Pantone. Ако ни изпратите файлове в други цветни стандарти като RGB и Lab, ние ще ги конвертираме в CMYK. Конвертирането от един стандарт в друг може да промени цветовете. Черните текстове трябва да са само в BLACK.
Размери и полета
Размерите на файла трябва да отговарят на предвидения в заявката физически размер на готовото изделие, увеличени с по 2 мм на всяка страна, които са технологично необходими за обрязване. За най-добър резултат предвидете по 5 мм между важното съдържание и края на изделието.
Резолюция
За да се получи добър резултат, резолюцията на снимките трябва да бъде най-малко 300 dpi (точки на инч) за финалния размер на изображението. Не опитвайте да увеличавате (интерполирате) изображения с ниска резолюция във вашия софтуер – това може да доведе до лоши резултати.
Шрифтове
Конвертирайте шрифтовете в криви преди да изпратите Вашите файлове. Черните текстове трябва да са само в BLACK. Не трябва да присъстват в останалите канали.

Изисквания към файловете с готов проект

Файлов формат

Приемаме следните файлове фромати: CDR, AI, TIF, JPG, PDF, PS, EPS и PSD.

ЦВЕТОВЕ

Файловете трябва да бъдат в CMYK и/или Pantone. Ако ни изпратите файлове в други цветни стандарти като RGB и Lab, ние ще ги конвертираме в CMYK. Конвертирането от един стандарт в друг може да промени цветовете. Черните текстове трябва да са само в BLACK.

Размери и полета

Размерите на файла трябва да отговарят на предвидения в заявката физически размер на готовото изделие, увеличени с по 2 мм на всяка страна, които са технологично необходими за обрязване. За най-добър резултат предвидете по 5 мм между важното съдържание и края на изделието.

резолюция

За да се получи добър резултат, резолюцията на снимките трябва да бъде най-малко 300 dpi (точки на инч) за финалния размер на изображението. Не опитвайте да увеличавате (интерполирате) изображения с ниска резолюция във вашия софтуер – това може да доведе до лоши резултати.

шрифтове

Конвертирайте шрифтовете в криви преди да изпратите Вашите файлове. Черните текстове трябва да са само в BLACK. Не трябва да присъстват в останалите канали.

Outdoor Services

Walls

Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Donec sollicitudin molestie malesuada. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur arcu

Decks

Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Donec sollicitudin molestie malesuada. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur arcu

Fences

Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Donec sollicitudin molestie malesuada. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur arcu

Waterproofing

Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Donec sollicitudin molestie malesuada. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur arcu

pressure Washing

Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Donec sollicitudin molestie malesuada. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur arcu


Телефон: 052 375 340
Email: sales@impress.bg
Адрес: гр. Варна, ул. Уилям Фруд №1
Раб. време: 8:30 – 17:00, Пон. – Петък

Адрес:

гр. Варна 9003, ул. "Уилям Фруд" №1
Институт по хидро и аеродинамика - ИХА, ет.1

Телефони:

тел./факс: (052) 375 340

e-mail:

sales@impress.bg

Работно време:

8:30 - 17:00, понеделник - петък


Упътване

Калкулация
Попълнете всички полета с избрани от Вас характеристики на продукта. Цената се преизчислява автоматично, след всяка промяна на стойност. Затова няма отделно бутон за калкулация.
Въпроси
Ако искате да попитате за стойности извън диапазона на някое поле или желаете допълнителни опции или имате други въпроси относно продукта и условията за поръчка, моля попълнете поле "Въпроси".
Заявка
Изпращането на запитване не стартира изпълнение на заявка. Ние ще се свържем с Вас, за да направим необходимите уточнения. За поръчка трябва да потвърдите изпратена от нас оферта и визуализация на проект.
Лични данни
За да осъществим обратна връзка, моля попълнете полетата с Вашето име и електронна поща. Информацията за личните Ви данни се съхранява само временно за периода на уточняване на поръчката.
Прикачени файлове
Моля изпратете ни файлове със снимки, чертежи, лога и друга информация, които имат отношение към Вашето запитване. Това ще ни помогне по-бързо да разберем, от какво имате нужда.

Печатни материали

Външна реклама

транспаранти

табели

брандиране

Рекламни сувенири

бележници

хмикалки

запалки